Khamis, 3 April 2014

Thursday Tip : Accomodation

Assalamualaikum semua!

Lama tidak menulis dekat sini. Disini nak berkongsi sedikit info pasal hal penginapan. iaitu Airbnb, masa travel ke Europe (tahun 2011), pernah try nak booking thru Airbnb. Tapi masa itu Airbnb belum popular sangat dan review pun kurang, maka booking dibuat melalui venere.com sahaja. 

Jadi untuk trip tahun ini, in shaa Allah end of this April, telah berjaya membuat booking di Airbnb. Website dia pun dah banyak upgrade dan lebih mudah untuk cari apartment yang memenuhi citarasa dan juga review pun dah banyak. Lagipun ada beberapa kawan yang dah pernah guna kemudahan website ni masa travel ke Australia early this year. And the reviews were good enough to convince me :) 

Disebabkan kemalasan untuk menulis (macam biasa, hashtag.dasarpemalas), disini terdapat satu blog yang saya rasa lengkap juga untuk jadikan rujukan macam mana nak booking di Airbnb. Nama owner blog itu ialah Kate. Banyak info pasal Airbnb dekat situ. Sila klik SINI (blog dia pun banyak info travel yang lain)

Owh, selain Airbnb, boleh juga cuba website HouseTrip , Wimdu dan juga HomeAway. Konsep sama saja dengan Airbnb. Senang, mudah dan boleh jimat duit nak buat laundry kalau pilih rumah yang dah ada kemudahan washer and dryer dan juga kemudahan dapur untuk memasak. Cumanya jangan lupa bawak sabun taharah dulu before memasak.

Gambar dari balcony rumah (11/3/2014) hari yang cerah setelah beberapa hari jerebu teruk dan masih terkejut dengan peristiwa MH370  hashtag.ThrowbackThursday  hashtag.KualaLumpur

6 comments:

Zilla berkata...

macam biasa, gambar sgt cun!!

hidayahrodhi berkata...

Zilla,

TQ :)

Balik kerja hari tu tengok view macam ni, terus shoot...nikmat udara bersih!

Jari Manis berkata...

Dayah, dh lama jm x singgah sini. Hai ke mana pulak end of april. Pernah dgr gak pasal airnb ni thanks for sharing. Gambar sunset tu mmg ohsem lah

hidayahrodhi berkata...

JM,

Tq, gambar tu mmg sngt2 gembira sebab dah berhari-hari jerebu kan.

In shaa Allah, nak berkelana ke Europe end of this April. (terbeli tiket bulan Feb hari tu, agak gamble sket la trip kali ni...hehe)

Unknown berkata...

Hi .. 1st time jejak sini ..
Cantek gambar ..miss KL so much ..

hidayahrodhi berkata...

wah, ada kunjungan balas!

hehe..tq btw dgn ucapan visit Malaysia 2014 #tiba-tiba :P