Selasa, 23 Disember 2014

Hello Ceylon : Bawa's Office

Saturday | 25 Oct 2014

Day 7 : No.2, Alfred House Road, Colombo

Plan asalnya mahu ke rumah Bawa dahulu. Tapi setelah Ruwan call tanya arah jalan, info menyatakan bahawa terdapat masa tertentu untuk melawat. Memandangkan masa lawatan yang telah ditetapkan adalah pada jam 2.00 petang. Kami tukar plan untuk melawat pejabat dahulu.

Untuk makluman pejabat Bawa ini telah ditukar menjadi restaurant, Paradise Road Gallery Cafe. Elok benar lah plan, kami semua pun sudah lapar. Makan tengahari disini saja sudah. Malas nak cari tempat makan sebab takut nanti terlepas pula masa lawatan ke rumah Bawa.

Pintu masuk ke bahagian dalam bangunan.

Sebelah kiri terdapat satu pokok kemboja (well, Bawa memang suka jadikan pokok ini sebagai elemen dalam kerja-kerja landskap bangunan beliau). Banyak juga tempayan disekitar kawasan ini.

Ruang menunggu dibahagian kaki lima

Masuk dalam terus nampak kolam dibahagian tengah dengan dikelilingan lukisan dan sclupture. Bahagian ini ada kedai yang menjual cenderahati. 

Sebelah kiri 

Sebelah kanan

Kami terus menuju ke bahagian cafe, lapar lah katakan. Agak ramai juga pengunjung sebab memang sudah masa untuk makan tengahari, tapi yang ramainya adalah pelancong.

Pemandangan dari tempat duduk disebelah kanan

Pemandangan dari tempat duduk disebelah kiri

Masa menunggu makanan tidak lah lama. Selesai makan dan berehat sebentar, kami keluar semula ke kawasan courtyard tadi. Seperti biasa aktiviti bergambar lah. Haa, hujung sana itulah kedai cenderahati itu. Masuk lihat-lihat sebentar saja, membeli sudah pasti tidak =)

Pandangan memandang ke arah pintu masuk utama

Mari kita bergerak ke rumah Bawa pula rakan-rakan semua.

Location: Colombo, Sri Lanka

3 comments:

kakitravelkhairuddin.blogspot.com berkata...

banyaknya tempayan....

kakitravelkhairuddin.blogspot.com berkata...

jom kita tukar link...saya telah masuk anda dalam bloglist ...tq

hidayahrodhi berkata...

MKL,
Itulah, konpius juga banyak sangat tempayan.

Ok,nnt sy link blog =)